Rate this post

پیش بینی های جدید در صنعت ساختمان در سال 2022

اگر سال 2021 چیزی به ما آموخته باشد، این بوده که آینده غیرقابل پیش بینی است (به ویژه در مورد همه گیری کووید-19) و در حالی که ما هرگز نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آینده چه خواهد بود اما این امکان را داریم تا از تجربیات گذشته و روندهای فعلی برای ایجاد استراتژی‌های تجاری خود بیاموزیم.

این مهم در صنعت ساختمان نیز تاثیر شگفتی داشته است و باعث شده تا بتوان پیش بینی‌هایی را برای سال 2022 انجام داد. صنعت بتن در سال جدید به کدام سو حرکت خواهد کرد و آیا حوزه جدیدی وجود دارد که بتواند نوآوری زیادی ایجاد کند؟ در این بررسی ما به پیش بینی های جدید در صنعت ساختمان در سال 2022 می‌پردازیم.

1- تغییر تقاضا از ساخت غیرمسکونی به مسکونی و صنعتی

به طور کلی، پیش ‌بینی می‌شود که تولید جهانی ساخت ‌و ساز در سال 2022، به میزان 4.1 درصد رشد کند. کشورهایی مانند چین، ایالات متحده و آلمان، بیشترین رشد را خواهند داشت، در حالی که مکان‌هایی مانند خاورمیانه به دلیل تأثیرات همه ‌گیری بر مصرف نفت با رکود مواجه هستند. پروژه‌هایی که به رشد در سال 2021 دامن می‌زنند، پروژه‌های معمولی نیستند.

مؤسسه معماران آمریکا (AIA) انتظار دارد که هزینه ساختمان‌های غیرمسکونی در سال 2021 به دلیل کاهش تقاضا برای فضای اداری و خرده ‌فروشی و افزایش بدهی دولت که باعث تاخیر در پروژه‌های بخش عمومی می‌شود، کاهش یابد. طبق گزارشی از دوج دیتا و آنالیتیکس، پروژه‌های مسکونی به دلیل نرخ بهره پایین و تقاضای افرادی که به دنبال نقل مکان به آپارتمان‌های مجزا یا دور از مراکز شهری هستند، ۲۲.۶ درصد افزایش یافته‌اند.

بخش فناوری همچنین زمینه رشد عظیمی را برای ساخت و ساز به ویژه برای تولیدکنندگان بتن ارائه می‌دهد. از آنجایی که جهان همچنان به استقبال دیجیتال در همه زمینه‌های زندگی ادامه داده است، شرکت‌های فناوری در حال ساخت مراکز داده، مراکز تحقیقی و پردیس‌های فناوری هستند تا با مسیر رشد به ظاهر بی‌پایان خود همگام شوند. جالب اینجاست که این مشتریان، فناوری مصالح ساختمانی پایدار را در اولویت قرار می‌دهند و فرصت‌‌های بزرگی را برای تامین کنندگان و تولیدکنندگانی که می‌توانند تقاضای‌شان را برآورده سازند، ارائه می‌دهند.

صنعت جدید معماری

2- شتاب بیشتر کارهای دیجیتالی و راه دور

شرکت‌ها در تلاش برای حمایت از کار از راه دور، ایمن‌‌تر کردن سایت‌های ساختمانی، محاسبه زمان از دست رفته در طول تعطیلی‌ها و بهبود فرآیندها، روی فناوری‌های جدید سرمایه‌ گذاری کرده‌اند. در واقع، همه ‌گیری باعث تسریع بسیاری از ابتکارات دیجیتالی شد که قبلاً در ساخت و ساز به سختی وارد می‌شدند. ما انتظار داریم که این روند در سال 2021 ادامه یابد. برخی از پیشرفته‌ترین فن آوری‌‌هایی که به صنایع ساختمانی کمک می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از هواپیماهای بدون سرنشین می‌توان برای گرفتن سریع عکس از پروژه با وضوح بالا برای کشف مسائل ایمنی، تخمین مقادیر مواد در سایت و ایجاد نقشه‌های ارتوموزائیک استفاده کرد.
  • واقعیت مجازی می‌تواند قبل از شروع کار متخصصان ساخت و ساز، به مشتریان نشان دهد که روند اجرای سازه چگونه خواهد بود.
  • چاپ سه بعدی، ساخت قطعات سفارشی را مقرون به صرفه می‌کند و می‌تواند روشی پیشرفته را برای بتن ریزی در شمع‌‌های عمودی بر اساس یک طرح برنامه ریزی شده فعال کند. این روش در حال حاضر مورد استفاده تجاری است و انتظار می‌رود به سرعت رشد کند.

از جنبه کاربردی‌تر، شرکت‌های تولید بتن آماده در حال پیاده سازی هر قابلیت جدید هستند. از فناوری مدیریت سقوط و نرم افزار کنترل کیفیت گرفته تا طرح ‌های ترکیبی برای افزایش عملکرد، راندمان و کاهش هزینه‌‌ها، روند ساخت و ساز در حال دیجیتالی شدن است.

3- تمرکز بیشتر در ایمنی

ایمنی همیشه یک اولویت در سایت‌های ساختمانی است اما از زمان شروع همه ‌گیری، با تجمع سایت‌ها برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی، به یک تمرکز اصلی تبدیل شده است. پروتکل‌های بهداشتی در ساخت‌ و ساز، فراتر از ماسک‌ها و ضدعفونی‌ کننده‌های دست هستند تا استفاده از ابزار، دستکش و سایر تجهیزات حفاظتی مرتبط با ساخت و ساز مانند عینک‌های محافظ، کلاه و چکمه‌ها را ممنوع کنند.

با این حال، دستیابی به فاصله اجتماعی در یک محل کار دشوار است، جایی که برای انجام کار به همکاری و کار گروهی نیاز است. تا زمان همه گیری همچنان وجود دارد، در سال 2022 شاهد روند مداوم کار تیم‌های کوچک‌‌تر، تغییرات مبهم و زمان ‌بندی طولانی‌‌تر پروژه‌ها خواهیم بود تا محل و ساخت و ساز کمتر شلوغ شوند.

صنعت ساخت و ساز برای

4- ادامه‌دار بودن اختلال زنجیره تامین

صنعت ساخت و ساز برای دسترسی به مصالح، کارگران و سایر کالاها، به زنجیره تامین جهانی متکی است. اختلال مرتبط با بیماری در زنجیره تامین، شرکت ‌ها را در سراسر صنعت مجبور کرد تا تامین کنندگان جایگزین را پیدا کنند یا قیمت‌‌های بالاتری برای مصالح بپردازند. به عنوان مثال، خاکستر بادی، محصول جانبی نیروگاه‌‌های زغال سنگ، یک ماده سیمانی مکمل پیشرو (SCM) است که در طراحی مخلوط بتن برای جایگزینی سیمان گران قیمت و کربن فشرده استفاده می‌شود.

با توجه به همه‌ گیری و این واقعیت که نیروگاه‌های زغال ‌سنگ در حال کاهش هستند، شکاف بین تقاضا و عرضه خاکستر بادی بتن در ایالات متحده حدود 25 درصد شده است. در دسترس بودن در واقع یک مسئله منطقه‌ای است و شکافی در آن وجود دارد. این مهم بین عرضه و تقاضا در برخی مناطق بسیار بیشتر است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهبود این وضعیت در کوتاه مدت وجود ندارد. به این ترتیب، تولید کنندگان به نوآوری ‌های جدیدی مانند سایر مدیریت زنجیره تامین یا کانی سازی کربن روی می‌آورند تا به پر کردن این خلاء کمک کنند.

5- اهمیت پایداری به عنوان یک تمایز کلیدی

روند پایداری در سال 2021 مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا دولت‌های بیشتری سیاست‌هایی را برای ساخت ‌و ساز کم کربن معرفی می‌کنند و دولت‌ها، صنایع و افراد خواستار راه‌ حل‌های سازگار با آب و هوا در همه جنبه‌های زندگی هستند. در نتیجه، مصالح ساختمانی پایدار می‌توانند یک تمایز کلیدی برای شرکت‌های ساختمانی و تولیدکنندگان باشند.

بتن یک حوزه خاص در ابتکارات پایداری است. به این دلیل که بتن سنتی بیشتر از صنعت هوانوردی دی اکسید کربن تولید می‌کند. سیمان، عنصر کلیدی است که به بتن استحکام می‌بخشد و ردپای محیطی زیادی دارد. تولیدکنندگانی که به توسعه مخلوط‌های بتن پایدار فکر نمی‌کنند، این فرصت تجاری را از دست خواهند داد و سهم بازار قابل توجهی را به رقبا می‌دهند زیرا انجمن‌های صنعتی و ارگان‌های دولتی، بیشتر استانداردهایی را برای شیوه‌های ساختمانی کاهش کربن تعیین می‌کنند.

نوآوری در صنعت

کلام آخر

جهان در 2 سال گذشته تغییر کرده است و در حالی که سال 2022 چشم انداز مثبت‌تری نسبت به سال 2021 دارد، صنعت ساخت و ساز با چالش ‌های جدید بسیاری روبرو خواهد شد. شرکت‌‌هایی موفق خواهند شد که روندهای جدید را پذیرفته، نوآوری ‌کنند و نیازهای یک صنعت در حال تغییر را برآورده سازند. این صنعت در سال‌های آینده به سمت دیجیتالی شدن خواهد رفت و توسعه در این حوزه به شدت بر آینده ساخت و ساز احساس می‌شود.

منابع:
https://www.carboncure.com//