Rate this post

مزایای بتن آماده

بتن یکی از مهمترین اجزای مورد استفاده در صنعت ساختمان است و 30 تا 50 درصد از کل هزینه هر سازه در حال ساخت را به خود اختصاص می‌دهد. کیفیت بتن مصرفی تاثیر مستقیمی بر مقاومت و دوام سازه دارد و در این شرایط است که بتن آماده نقش مهمی ایفا می‌کند.

اما هیچ روش تولید بتن به اندازه بتن آماده برای احداث پروژه‌های ساختمان راحت و به صرفه نیست. بتن آماده برای پروژه‌های بزرگ و کوچک مناسب زیرا نتایج عالی و ضایعات کم را تضمین می‌کند. فواید استفاده از بتن آماده بسیار زیاد هستند که به بهبود راندمان و کاهش اتلاف منابع درگیر در فرآیند ساخت کمک می‌کنند. در مقاله سادات بتن به طور کامل در مورد مزایای بتن آماده صحبت می‌کنیم.

بتن آماده

بتن آماده چیست؟

بتن آماده ترکیبی از سیمان، آب، شن، ماسه و مواد افزودنی است که به صورت سفارشی برای مطابقت با نیازهای یک پروژه ساختمانی ساخته می‌شود. بتن آماده در کارخانه‌ها یا در بچینگ پلانت تهیه می‌شود و سپس با میکسرهای حمل و نقل که بر روی کامیون‌ها نصب شده‌اند به محل ساخت و ساز منتقل خواهند شد. تهیه بتن در محل کارگاه در محل کار به مصالح ساختمانی، طرح اختلاط، نظارت در تولید بتن و غیره نیاز دارد. همگی این کارهای نیاز به هزینه بیشتری، کار بیشتر و دقت بیشتر خواهند بود.

بتن آماده به عنوان یک راه حل معقولانه نسبت به فعالیت‌های تولید بتن در محل عمل می‌کند. تامین کنندگان بتن آماده دو سرویس همزمان اعم از پردازش مواد برای تولید بتن تازه و حمل و نقل محصول در یک بازه زمانی کوتاه را ارائه می‌دهند. همانطور که قصد دارید یک پروژه ساختمانی را شروع کنید، ضروری است که از مزایای متعدد استفاده از بتن آماده برای ساخت و ساز آگاه باشید.

اهمیت خرید بتن آماده

برای اطمینان از باکیفیت بودن بتن، پیمانکاران معمولاً آن را بلافاصله قبل از ریختن مخلوط می‌کنند. مکان و نحوه ترکیب بتن تفاوت زیادی در میزان زمان صرف شده برای یک پروژه ایجاد می‌کند. بتن یا در محل یا در کارخانه بتن مخلوط می‌شود. هنگامی که بتن در کارخانه مخلوط می‌شود، به آن بتن آماده می‌گویند. با بتن آماده، نیازی به کار اضافی نیست زیرا پس از تحویل آماده استفاده است.

به جای صرف زمان و انرژی برای اختلاط بتن در محل، می‌توانید این فرآیند را به متخصصان بسپارید تا آن را به شما تحویل دهند. از آنجایی که تامین کنندگان مخلوط آماده تجهیزات بتن زیر را دارند، لازم نیست نگران دردسرهای اختلاط بتن در محل باشید. هنگام اختلاط بتن در محل، کارگران باید تجهیزات اختلاط بتن را راه اندازی کنند. سایت باید فضای کافی برای نگهداری مواد اولیه و تجهیزات نصب داشته باشد. کارگران همچنین بتن را مخلوط کرده و می‌ریزند، مواد و ضایعات را مدیریت می‌کنند و تجهیزات را پس از استفاده تمیز می‌نمایند.

نحوه تولید بتن آماده

بتن آماده در کارخانه‌های بتن سازی که امکانات ذخیره سازی مواد اولیه و اختلاط بتن را دارند، صورت می‌گیرد. این کارخانه‌ها دارای تجهیزات بچینگ کامپیوتری هستند که یک سیستم توزین برای مواد افزودنی، سنگدانه‌ها، سیمان، ماسه و آب دارند. سیستم نرم افزاری کامپیوتر هنگام اختلاط بتن از خطای انسانی جلوگیری می‌کند، بنابراین مخلوط بتن مناسب را تولید می‌نماید. کارخانه‌های بتن آماده می‌توانند هر نوع بتن و به هر میزانی را تولید کنند و مخلوط‌های سفارشی با کیفیت را برای نیازهای مختلف پروژه‌های ساختمانی ارائه دهند.

تجهیزات تحویل و پمپاژ بتن آماده

با استفاده از کامیون‌های مخلوط بتن، تامین کنندگان بتن محصول را به شما تحویل می‌دهند. این نوع کامیون برای حفظ حالت مایع محصول در حین حمل، بتن را می‌چرخاند و مخلوط می‌کند. پس از تحویل، تامین کنندگان نیز بتن را با تجهیزات پمپاژ خود پمپاژ کرده و می‌ریزند. این خدمات پمپاژ به ویژه برای بتن ریزی برای پروژه‌های بزرگ و در مناطقی که دسترسی به آنها سخت است، مفید می‌باشند.

این کار باعث صرفه جویی در زمان و کار در طول پروژه ساخت و ساز می‌شود. تامین کنندگان بتن آماده نیز از نظافت خسته کننده تجهیزات مراقبت می‌کنند. همچنین، نیازی به جدا کردن تجهیزات بتنی یا نگرانی در مورد دفع ضایعات بتن نخواهید داشت. کارخانجات بتن آماده تمامی تجهیزات مورد نیاز برای هر مرحله را دارند، بنابراین لازم نیست نگران دردسرهای اختلاط بتن در محل باشید.

تولید بتن آماده

مزایای بتن آماده

برخی از مزایای بتن اختلاط آماده که باعث دوام بیشتر آن نسبت به بتن ساخته شده در محل می‌شود، عبارتند از:

کیفیت و سازگاری

یکی از مزایای استفاده از بتن آماده این است که متغیرهایی مانند مقاومت فشاری، کارایی، تناسب مواد تشکیل دهنده، نسبت آب به سیمان و اسلامپ را می‌توان بر اساس نیاز پروژه کنترل و قالب گیری کرد. بتن آماده در یک محیط کنترل شده با رایانه‌ها مخلوط می‌شود تا خطای انسانی کاهش یابد و کیفیت ثابت در هر دسته تضمین شود.

هر مخلوط از مقدار اندازه گیری شده سنگدانه‌ها و مواد افزودنی برای ایجاد بتن ایده آل برای کار شما استفاده می‌کند. لازم نیست نگران اشتباهاتی باشید که می‌توانند کیفیت و مقاومت بتن را در فرآیند اختلاط به خطر بیندازند.

استفاده از بتن آماده باعث تسریع قابل توجه فرآیند ساخت و ساز به دلیل بهبود کیفیت مصالح مورد استفاده شده است. استفاده از تجهیزات پیشرفته، محصولات نهایی و مواد اولیه استاندارد کیفیت ثابتی را برخلاف زمان‌های قدیم ارائه می‌دهند. با این حال، روش‌های قدیمی به دلیل اختلاط دستی و اندازه‌ گیری‌های مختلف مواد مورد استفاده، ناسازگاری بالایی داشتند.

بهره وری

روش سنتی اختلاط بتن شامل کار در محل بود که مستلزم کار زیاد و دوره‌های طولانی برای تکمیل هر پروژه ای بود. با تطبیق صنعت ساخت و ساز با ظهور فناوری، فرآیند تولید در حال حاضر نیازمند نظارت کمتر، استفاده کارآمد از سیمان و صرفه جویی در انرژی و منابع است.

بنابراین استفاده از بتن آماده به اطمینان از ساخت و ساز با سرعت بالا کمک می‌کند. بتن ریزی را می‌توان با سرعت 30 تا 45 متر مکعب در ساعت در مقایسه با گیاهانی که سرعت آنها بین 15 تا 20 متر مکعب در ساعت است، انجام داد.

محیط زیست

اختلاط و جابجایی حرفه ای به معنای ضایعات کمتر و در کل مصرف کمتر سیمان است. این تأثیرات زیست محیطی مثبتی دارد زیرا فرآیند تولید از منابع و انرژی کمتری استفاده می‌کند و آلودگی کمتری منتشر می‌نماید.

حفاظت از محیط زیست به اولویت اصلی دنیای مدرن تبدیل شده است. با تغییرات فصلی و مشهود شدن تأثیرات آن بر انسان، اقلیم تحت تأثیر نامطلوبی قرار گرفته است. تهیه سیمان در محل به دلیل انتشار گرد و غبار و پرتوهای قوی خورشید با خطرات زیادی همراه بود. بتن آماده تمام این خطرات را در کنار آلودگی صوتی کاهش می‌دهد.

تحویل راحت

یکی از اهداف اولیه بتن آماده ارائه بهترین مواد با کیفیت در بازه زمانی مورد نیاز به مشتریان می‌باشد. زمان تحویل صرف نظر از اینکه مقدار آن بزرگ یا کوچک باشد مهم است. همچنین از نظر صرفه جویی در فضای ذخیره سازی مقادیر زیاد سیمان و سنگدانه‌های مورد نیاز سازنده به نفع سازنده است.

مهم‌ترین بخش، سهولت در تهیه مواد بدون نیاز به انباشتن مواد، آماده سازی مخلوط یا حمل آن به محل کار است. برای افزودن به مزایای موجود، بتن آماده برای سایت‌های ساختمانی که در محل‌های شلوغ و مناطق دورافتاده یا نزدیک آن قرار دارند، بسیار راحت است.

از آنجایی که تامین کنندگان بتن را مخلوط کرده و به محل ساخت و ساز شما تحویل می‌دهند، پس می‌توانید مقدار قابل توجهی در زمان پروژه‌های ساختمانی خود صرفه جویی کنید. تحویل سریع و ریختن حرفه ای به این معنی است که می‌توانید بدون اتلاف وقت برای راه اندازی، اختلاط، تمیز کردن و برچیدن تجهیزات اختلاط بتن، پروژه خود را ادامه دهید.

بتن ریزی بتن آماده

کاهش اتلاف

جابجایی بهتر و تمرین اختلاط مناسب به کاهش مصرف سیمان به میزان 10 تا 12 درصد کمک می‌کند. بتن آماده در مقادیر ثابت و به روشی اندازه گیری شده، کیفیت محصول را تضمین می‌کند. این روش تولید بتن خطر تزلزل در برخی از اندازه ‌گیری‌ها را کاهش می‌دهد که در نهایت به مخلوط آسیب می‌رساند و بنابراین باید از بین برود.

مزیت دیگر استفاده از بتن آماده این است که فضای ذخیره سازی مواد اولیه در محل ساخت و ساز را کاهش می‌دهد. همچنین نیاز به استخدام کارخانه و ماشین آلات را از بین می‌برد و به صرفه جویی در سرمایه گذاری کمک می‌کند. در مجموع، استفاده از RMC به جلوگیری از هدر رفتن مواد خام مربوط به فرآیند ساخت و ساز کمک می‌کند.

کاهش هزینه چرخه زندگی

بتن آماده با تضمین دوام سازه، عمر مفید بالاتر و استحکام سازه قابل اعتماد، محصولی امیدوارکننده برای پروژه‌های مسکن و همچنین پروژه‌های ساختمانی تجاری است. اکنون که مزایای RMC را می‌دانید و می‌خواهید از آن برای پروژه‌های ساختمانی خود استفاده کنید، تعدادی تامین کننده وجود دارند که می‌توانید با آنها تماس بگیرید.

کلام آخر

اگرچه بتن آماده دارای مزایای بسیاری است. از آنجایی که تامین کنندگان بتن را خارج از محل مخلوط می‌کنند، شما باید زمان اختلاط و تحویل را با برنامه پروژه خود در نظر بگیرید. همچنین، از قبل برای قرار دادن بتن با تامین کننده تان برنامه ریزی کنید تا زمان تحویل را تلف نکنید.

اگر می‌خواهید بتن ریزی آسان و بدون تنشی داشته باشید، بتن مخلوط آماده راه حلی است. این محصول راحت و مقرون به صرفه می‌باشد و صرفه جویی در زمان مطمئناً ارزش همراهی با هر پروژه بتنی را دارد. شما می‌توانید بتن آماده را مطابق با نیازهای مختلف پروژه سفارش دهید. هر دسته به صورت سفارشی برای نیازها و مصارف مقاومت فشاری خاص سفارش داده می‌شود و با افزودنی‌ها و مواد خاصی مخلوط شده تا بهترین و ثابت‌ترین کیفیت بتن را به شما ارائه دهد.

منابع:

https://trpreadymix.com/

https://buildsupply.com/